Крайнодесният лидер и вицеканцлер на австрийското правителство Хайнц-Кристиан Щрахе (на снимката) се съгласи да се извини и да плати обезщетение на телевизионния водещ Армин Волф, след като обвини него и държавната радиотелевизионна компания в лъжа. Това предаде Ройтерс, като се позова на изявление на Волф.

Миналия месец Щрахе публикува снимка на Волф във Facebook с надписа: "Има място, където лъжите стават новини. Това място е Австрийското радио и телевизия (ОРФ)". В реч на следващия ден Щрахе, който отдавна обвинява ОРФ в леви пристрастия, каза, че публикацията е била шега. Лидерът на Австрийската партия на свободата, която е по-малък коалиционен партньор, освен това заяви, че иска да бъде премахната таксата, с която се финансира ОРФ, и да накара компанията да отразява събитията "обективно" като част от правителствен план за реформирането й. Волф заведе дело за клевета срещу Щрахе, след което ОРФ предприе изключителната стъпка да подаде от свое име съдебен иск срещу вицеканцлера.

"Целта ми беше не да влача политик пред съдилищата, а да дам ясно да се разбере, че критиката срещу работата на журналистите и медиите има граници - именно моментът, от който тя се превръща в лично оклеветяване", каза водещият в блогова публикация, в която обяви, че е постигнал споразумение с Щрахе.

"Сега г-н Щрахе прие тези граници и също така ще обяви това пред широка обществена публика", заяви Волф, като показа текст, който вицеканцлерът се е съгласил да сложи на видно място на страницата си във Facebook и да бъде публикуван на трета страница на най-продавания вестник в Австрия.

Говорител на Щрахе потвърди, че е постигнато споразумение, но отказа подробности. ОРФ приветства споразумението, но заяви, че преговорите й с Щрахе за уреждане на нейния съдебен иск продължават. В текста, представен от Волф, се казва, че Щрахе оттегля своето твърдение.

"Това твърдение беше неправилно и се извинявам на Армин Волф и работодателя ОРФ за това безпочвено заявление", се казва в текста, който Щрахе се е съгласил да публикува. Щрахе също така се е съгласил да плати съдебните разходи на Волф плюс 10 000 евро, които водещият смята да дари на Документалния архив на австрийската съпротива, изследващ Холокоста и други престъпления от епохата на нацизма.